Klient ma lepiej

25 grudnia 2014 weszła w życie nowa Ustawa o prawach konsumenta, dostosowująca je do przepisów unijnych obowiązujących w innych europejskich krajach od lat. Na ile nowa ustawa usprawniła rynek konsumencki i regulujące go procedury? Czy będzie nam teraz łatwiej zawierać umowy kupna-sprzedaży, reklamować towary i usługi, pozyskiwać informacje, a także pomoc w sprawach spornych?

REKLAMA

Nowe prawo konsumenckie w pierwszym rzędzie ułatwi życie tym konsumentom, którzy dokonują zakupów na odległość i poza lokalem przedsiębiorstwa, da im więcej czasu na namysł dotyczący ewentualności odstąpienia od umowy kupna-sprzedaży, czyli zwrotu towaru i odzyskania gotówki. Natomiast nieco bardziej obciąży przedsiębiorców, sprzedawców szczególnie w zakresie obowiązków informacyjnych. Wedle nowych przepisów prawo do informacji jest podstawowym prawem konsumenta. (..)

 

Udostępnij ten artykuł:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *