Podwodna linia kolejowa

REKLAMA

Dzięki budowie nowego połączenia kolejowego w przyszłości pociągi mają kursować z Chin kontynentalnych, przez Syberię we wschodniej Rosji, pod morzem przez Cieśninę Beringa na Alaskę, przez skaliste szczyty kanadyjskiego Jukonu i Kolumbię Brytyjską – aż do USA. Szacunkowe koszty budowy tego połączenia kolejowego na tę chwilę wynoszą 200 miliardów dolarów. Plany stworzenia szybkiej kolei docierającej z Chin do Stanów Zjednoczonych pojawiły się już w 2014 roku, kiedy raport Beijing Times ujawnił plany budowy chińskiego superpociągu poruszającego się na trasie o długości 13000 kilometrów. Celem przedsięwzięcia miało być ożywienie gospodarcze oraz połączenie czterech narodów w handlu i turystyce. Jednak przez napiętą sytuację między światowymi supermocarstwami współpraca ta może nigdy nie dojść do skutku.

Karolina Nowopolska

„Pielgrzym” [16 i 23 kwietnia 2023 R. XXXIV Nr 8 (871)], str. 35

Dwutygodnik „Pielgrzym” w wersji papierowej oraz elektronicznej (PDF) można zakupić w księgarni internetowej Wydawnictwa Bernardinum.

Udostępnij ten artykuł:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *