Ciągłe emocje budzi w nas temat polskiego szkolnictwa. Sprawa nie dotyczy wyłącznie kwestii obecności religii w szkołach publicznych i zakresu jej występowania, zastanawiamy się również nad samym wymiarem szkolnictwa.
Obecnie propozycja Ministerstwa Edukacji Narodowej opiera się na próbie zmniejszenia podstawy pro-
gramowej. Wyrzucanie poszczególnych tematów, działów czy lektur obowiązkowych. Na pierwszy rzut oka wydawać by się to mogło bardzo kuszące, zwłaszcza z perspektywy ucznia. Mniejsza ilość materiału może być gwarantem lepszego przyswojenia tego, co zostanie. Niestety jest to tylko złudna mrzonka, która już w tym momencie okazuje się błędem, a sama minister przyznaje, że zwolnienie uczniów z prac domowych było nietrafionym posunięciem. (…)
ks. Arkadiusz Guz
Więcej przeczytasz w 12. numerze dwutygodnika „Pielgrzym” [8 i 15 czerwca 2025 R. XXXVI Nr 12 (927)], str. 31.
Dwutygodnik „Pielgrzym” w wersji papierowej oraz elektronicznej (PDF) można zakupić w księgarni internetowej Wydawnictwa Bernardinum.