Niegdyś w ramach kampanii wyborczej w Niemczech rozsyłano do wyborców zielone jabłka z informacją, że jak te owoce dojrzeją, to staną się czerwone. W ten sposób chciano pokazać, co tak naprawdę kryje się za coraz popularniejszymi w krajach zachodniej Europy partiami „zielonych” i w jakim kierunku one zmierzają.
W świecie współczesnym nową powszechną „religią” stały się zmiana klimatu i ekologia, które zostały przyjęte jako dogmat niepodlegający dyskusjom. Klimat z pewnością się zmienia – pytanie, czy w poprzednich wiekach również nie ulegał zmianom? Nie wiemy, jaki jest obecnie tego powód. Zapewne jest ich kilka, może kilkanaście. Charakterystyczna jest przy tym zmiana nazewnictwa, która towarzyszy tej masowej propagandzie. (…)
Adam Hlebowicz
Więcej przeczytasz w 10. numerze dwutygodnika „Pielgrzym” [12 i 19 maja 2024 R. XXXV Nr 10 (899)], str. 5.
Dwutygodnik „Pielgrzym” w wersji papierowej oraz elektronicznej (PDF) można zakupić w księgarni internetowej Wydawnictwa Bernardinum.