KFC będzie skanować twarze klientów

REKLAMA

Chiński oddział popularnej sieci gastronomicznej wprowadził innowacyjną funkcję, która zaproponuje danie na podstawie analizy twarzy klienta.
W jednej z restauracji KFC w Pekinie stanęła maszyna, która dobiera propozycje posiłków na podstawie analizy twarzy. Specjalnie zaprojektowany system bierze pod uwagę wiek, płeć i wyraz twarzy klienta, w ten sposób dostosowuje ofertę do jego potrzeb. I tak  osoba młoda dostanie w propozycji burgera i frytki, a dziecko lub starszy klient, w trosce o zdrowie, owsiankę i mleko sojowe.
Oczywiście jest to tylko propozycja i klienci nie muszą korzystać z rekomendacji, mogą nawet nie używać maszyny – stoi ona w restauracji bardziej w ramach ciekawostki. Kto wie, czy za kilka lat zamawianie jedzenia nie będzie odbywało się tylko w taki sposób. System powstał przy współpracy z firmą Baidu, będącą chińskim odpowiednikiem Google. Korporacja od jakiegoś czasu pracuje nad technologiami analizy i rozpoznawania twarzy, a wspomniana maszyna ma być demonstracją opracowanych dotychczas rozwiązań.

aw

„Pielgrzym” 2017, nr 2 (708), s. 35

Udostępnij ten artykuł:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *