Kiedy dwa miesiące temu redakcja „Pielgrzyma” dołączyła do 20 numeru pisma ankietę z pytaniami dotyczącymi oceny naszego periodyku – jego treści, objętości, formatu, szaty graficznej, częstotliwości ukazywania się, wreszcie kolportażu i ceny – nikt nie spodziewał się, że zasypią nas setki listów z odpowiedziami na zadane pytania. W sumie Czytelnicy przysłali 376 wypełnionych ankiet.
W czasach, kiedy królują esemesy i wirtualna poczta mejlowa, redakcja „Pielgrzyma” docenia i dziękuje Czytelnikom za trud przemyślenia i pisemnej odpowiedzi na 22 pytania ankiety oraz wysłania zaadresowanych kopert na „zwykłej” poczcie, do której przecież trzeba dojść pokonując mniejszy lub większy kawałek drogi.
Analiza nadesłanych opinii pozwoliła redakcji lepiej rozeznać preferencje czytelnicze, skonfrontować je z własnymi odczuciami odnośnie do kształtu, treści i roli pisma, wytyczyć kierunki ewentualnych zmian. Na ile zdanie ok. 400 osób może reprezentować opinię ogółu Czytelników „Pielgrzyma”? (…)
Marzena
Burczycka-Woźniak