Moda na tatuaż – Beata Dwornik

George Clooney, zapytany kiedyś, dlaczego nie ma tatuaży, odpowiedział: „A czy jest sens oklejać ferrari?”. Dziś wielu stwierdziłoby, że owszem, jak najbardziej! Jaką rolę spełnia tatuaż? Czy jest formą sztuki wizualnej, sposobem na wyrażenie siebie, wiadomością przesyłaną światu?

REKLAMA


Robienie tatuażu jest coraz bardziej popularne. Według badań Centrum Badań Opinii Społecznej już 8 procent dorosłych Polaków ma tatuaż. Zdecydował się na niego co dziesiąty Polak i co piętnasta Polka (dane z 2017 roku). Jeżeli chodzi o przekrój wiekowy, to moda na tatuaże szerzy się szczególnie wśród osób w wieku 25–34 lata. W Ameryce już ponad 40 procent młodych ludzi ma tatuaż! Badania pokazują, że prawdopodobieństwo spotkania osoby z tatuażem wzrasta w mniejszych miejscowościach, a także wśród ludzi z niższym wykształceniem. Po raz pierwszy w historii zjawiska tatuują się dobrowolnie osoby z prawie każdej grupy społecznej i zawodowej – od zwykłych ludzi, po artystów, fizyków jądrowych, polityków czy kardiologów.

Beata Dwornik


Więcej przeczytasz w 17. numerze dwutygodnika „Pielgrzym” [23 i 30 sierpnia 2020 R. XXXI Nr 17 (802)]

TUTAJ można zakupić najnowszy (17/2020) numer dwutygodnika “Pielgrzym”:
https://ksiegarnia.bernardinum.com.pl/pl/p/Pielgrzym-152020/287

Udostępnij ten artykuł:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *