Tydzień integracyjny nowych kleryków pelplińskiego seminarium

W dniach od 5 do 16 września 2018 roku w Wyższym Seminarium Duchownym w Pelplinie odbyło się spotkanie integracyjne dla kleryków pierwszego roku.

REKLAMA

Rozpoczęliśmy je w murach seminaryjnych spotkaniami z moderatorami i starszymi klerykami. Spędziliśmy sporo czasu na modlitwie i rozważaniu słowa Bożego. Ważnym elementem naszego spotkania był dzień skupienia, w którym mogliśmy się wyciszyć oraz wysłuchać konferencji pt. „Maryjna szkoła wolności”. Wiemy, że nasza formacja nie może się udać bez Maryi, która jest Matką powołań kapłańskich. Nie mogło w tym czasie zabraknąć także zwiedzania miasta biskupiego. Głównym celem naszego zwiedzania stały się katedra, ogrody biskupie, muzeum diecezjalne oraz biblioteka, w której mieliśmy okazję obejrzeć olbrzymie zbiory ksiąg. Podziwialiśmy mnóstwo okazałych zabytków oraz poznawaliśmy historię naszej diecezji.

9 września jako alumni pierwszego roku braliśmy udział w pieszej pielgrzymce do Matki Bożej Piaseckiej. Tegoroczne obchody odpustu były szczególne, gdyż przypada pięćdziesiąta rocznica koronacji Cudownej Figury koronami papieskimi. Na szlaku pątniczym nie było łatwo, lecz zmęczenie minęło, kiedy dotarliśmy przed oblicze Królowej Pomorza i Matki Jedności. Ten uroczysty dzień zakończyliśmy wspólnym ogniskiem, dziękczynną modlitwą, wspólnym śpiewem i grą na gitarze.

Następnego dnia we wczesnych godzinach porannych udaliśmy się w daleką podróż w Bieszczady. Towarzyszyli nam księża moderatorzy. W górach spędzaliśmy czas bardzo aktywnie, poznając siebie nawzajem. Zdobyliśmy Smerek oraz miejsce styku granic naszej Ojczyzny, Ukrainy i Słowacji – Krzemieniec. Nawiedziliśmy także kilka lokalnych cerkwi i kościołów oraz zeszliśmy na tamę nad Soliną. Jednego dnia udaliśmy się do Komańczy, gdzie mieści się klasztor sióstr Nazaretanek. W latach pięćdziesiątych minionego wieku komuniści przetrzymywali tam internowanego Stefana Kardynała Wyszyńskiego. Siostra przełożona opowiedziała nam historię klasztoru oraz podzieliła się spostrzeżeniami na temat niezłomnej wiary Prymasa Tysiąclecia i jego oddania Niepokalanej. Podkreśliła, że tam napisał on tekst Jasnogórskich Ślubów Narodu.

Po tygodniu spędzonym w województwie podkarpackim udaliśmy się w drogę powrotną, nawiedzając sanktuarium Matkę Bożą na Jasnej Górze. Tam zawierzyliśmy się Jej na naszą drogę ku rozeznawaniu powołania do Chrystusowego kapłaństwa. W niedzielę spotkaliśmy się z naszymi rodzicami na wspólnym obiedzie, po którym wyjechaliśmy do domów. Bardzo dziękujemy księżom moderatorom seminarium i starszym klerykom za owocnie spędzony czas oraz rodzicom za przybycie i zaufanie, którym nas darzą.