Układ immunologiczny działa w trybie stałego nadzoru, cały czas szacuje, analizuje zagrożenia i reaguje, żeby chronić nasze zdrowie. Jednym z podstawowych warunków prawidłowego działania układu odpornościowego jest właściwe i zbilansowane odżywianie.


Przebywając w domu w okresie pandemii lub będąc na kwarantannie, mamy więcej czasu, by zastanowić się nad naszą codzienną dietą. Kierowani strachem o to, co będzie jutro i jak zwiększy się zachorowalność, większą wagę przykładamy do wzmocnienia swojej odporności, bowiem nie bez znaczenia jest to, co znajduje się na naszych talerzach. Warto zaopatrzyć się w produkty żywieniowe wspierające naturalną odporność naszego organizmu. Starajmy się zatem spożywać jak najwięcej świeżych owoców surowych warzyw, bo to one są źródłem witamin i minerałów. Jedzmy jagody, borówki, maliny, ananasy, marchew, buraki, paprykę, jarmuż, szpinak, czosnek, ale również kiszoną kapustę, ogórki i inne warzywa i owoce poddane procesowi fermentacji. (…)

Maria Fall-Ławryniuk, dietetyk i terapeuta ruchowy


Więcej przeczytasz w 23. numerze dwutygodnika „Pielgrzym” [15 i 22 listopada 2020 R. XXXI Nr 23 (808)]

TUTAJ można zakupić najnowszy (23/2020) numer dwutygodnika "Pielgrzym":
https://ksiegarnia.bernardinum.com.pl/pl/p/Pielgrzym-232020/287

Układ immunologiczny działa w trybie stałego nadzoru, cały czas szacuje, analizuje zagrożenia i reaguje, żeby chronić nasze zdrowie. Jednym z podstawowych warunków prawidłowego działania układu odpornościowego jest właściwe i zbilansowane odżywianie.