Rzewień – tak kiedyś nazywano rabarbar. Tylko niektórzy z nas pamiętają towarzyszący nam przez krótką chwilę smak placka i kompotu z rabarbarem, sezon na rzewień trwa bowiem zaledwie od maja do czerwca. Dlatego jeżeli mamy okazję, wykorzystujmy go w kuchni, ile tylko się da!


Nasze możliwości kulinarne nie kończą się tylko na placku i kompocie, z rabarbaru można przygotować również pyszne dżemy, sosy, galaretki, puddingi, dressingi, a nawet wino. Rzewień otwiera majowy sezon, lecz jest nieco zapomniany. Ma cierpki i kwaskowaty smak, w dzieciństwie zajadałam się nim bez końca. Rabarbar to bylina koloru różowego, czerwonego lub zielonego – im czerwieńszy, tym ma słodszy smak.  Jest źródłem witamin A, C, E, a także kwasu foliowego, potasu i błonnika. Zawiera również sporo szkodliwego kwasu szczawiowego, dlatego nie powinny go spożywać osoby, które mają chore nerki i cierpiące na schorzenia reumatologiczne, wykazuje za to właściwości antyrakowe, antyoksydacyjne, odchudzające i oczyszczające. (…)

Maria Fall-Ławryniuk, dietetyk i terapeuta ruchowy


Więcej przeczytasz w 10. numerze dwutygodnika „Pielgrzym” [17 i 24 maja 2020 R. XXXI Nr 10 (795)]

TUTAJ można zakupić najnowszy (10/2020) numer dwutygodnika "Pielgrzym":
https://ksiegarnia.bernardinum.com.pl/pl/p/Pielgrzym-102020/287